Friday, June 5, 2009

Fakta-Pentingnya Komputer Kepada Seorang Murid

Tuliskan sebuah karangan tentang ‘Pentingnya Komputer Kepada Seorang Murid’.

Pentingnya Komputer Kepada Seorang Murid

Mengapakah computer sangat penting kepada seorang murid? Sejauh manakah komputer dapat membantu murid meningkatkan mutu pembelajaran mereka?

Persoalan di atas bukan rahsia lagi, terutamanya kepada murid yang berjaya. Bagi mereka komputer ialah sebahagian daripada guru mereka. Mereka boleh menggunakan pelbagai perisian yang menarik bagi tujuan pembelajaran yang berkesan.

Sesuai dengan ungkapan ‘dunia di hujung jari’ murid boleh mendapatkan banyak maklumat dengan melayari internet di komputer. Maklumat terkini dan global ini dapat meningkatkan tahap kecekapan pembelajaran mereka.

Selain itu, komputer juga berfungsi sebagai alat untuk menyimpan maklumat. Seseorang murid dapat menyimpan banyak maklumat dalam komputer secara sistematik. Maklumat tersebut dapat murid gunakan dengan pantas apabila diperlukan.

Kecanggihan teknologi komputer turut membantu proses pembelajaran murid. Hal ini demikian, kerana sesuatu tugasan yang diberikan kepada murid dapat disiapkan dengan pantas dan menarik.

Kesimpulannya, jelaslah bahawa komputer adalah alat teknologi yang mampu melahirkan murid yang hebat. Pastinya mereka berupaya bersaing dalam arus pendidikan bertaraf dunia.

151 patah perkataan

2 comments:

  1. Terima kasih banyak-banyak......

    ReplyDelete
  2. Bagusnya kalau ada banyak blog macam ni,boleh lah jadikan panduan.

    ReplyDelete